Va prezentam mai jos toate informatiile de care aveti nevoie in caz ca doriti sa vindeti o proprietate.
Vanzarea unui imobil este o operatiune
atat de importanta incat in unele tari tranzactiile imobiliare se realizeaza in
mod obligatoriu doar prin intermediul unor specialisti ai pietei imobiliare,
consultantii imobiliari.
Vreti sa scapati de grija publicarii periodice
de anunturi in ziarele de profil? Vreti sa scapati de stresul primirii in casa
a zeci de persoane necunoscute, la cele mai nepotrivite ore, unele dintre ele
fara a avea macar intentia de a cumpara? Noi va vom aduce doar clientii care
ne-au dovedit ca sunt ferm interesati de achizitionarea unui imobil, mai precis
a unui imobil de tipul celui pe care dumneavoastra il vindeti. Mai mult,
inainte de a-l aduce la dumneavoastra discutam cu fiecare client si ne
convingem ca are resursele financiare pentru a cumpara imobilul pe care dumneavoastra
il vindeti.
De asemenea, nu este deloc de neglijat faptul ca
noi colaboram cu specialisti in domeniul juridic care va pot garanta siguranta
tranzactiei in care veti fi implicati. Firmele de avocatura cu care noi avem
stabilita o colaborare permanenta va acorda sfaturi juridice competente pe
intreaga durata a derularii tranzactiei, redacteaza antecontractul de
vanzare-cumparare tinand cont de indicatiile si cerintele dumneavoastra, va pot
reprezenta interesele in fata notarilor publici si a celorlalte autoritati
competente.
Primul pas este stabilirea pretului
final de vanzare intre parti si asigurarea de faptul ca nu exista nici o
neintelegere in acest sens.
Al doilea pas este acela de a permite cumparatorului
sa verifice actele de proprietate ale vanzatorului. Cumparatorul poate studia
actele doar in prezenta vanzatorului, la sediul agentiei imobiliare, sau la un
notar. In nici un caz nu se ofera actele de proprietate in original unei
persoane necunoscute.
Al treilea pas este semnarea antecontractului de
vanzare - cumparare, preferabil la sediul agentiei imobiliare sau la notar.
Acest antecontract este o promisiune asumata de ambele parti de a incheia in
viitor, la pretul convenit, contractul de vanzare - cumparare privind imobilul.
Prin antecontract sunt stabilite o serie de elemente extrem de importante, si
anume: pretul vanzarii - cumpararii; data - limita pana la care trebuie semnat
contractul de vanzare - cumparare final; termenul de eliberare a imobilului;
avansul platit prin antecontract; modalitatea de plata a pretului imobilului.
Antecontractul are o importanta deosebita, deoarece prin semnarea lui
intelegerea dintre parti capata valoare juridica, iar daca o parte doreste sa
nesocoteasca aceasta intelegere, cealalta parte se poate adresa cu succes
instantei de judecata.
Al patrulea pas este obtinerea de actelor,
beneficiind de sprijinul permanent al specialistilor nostri.
Al cincilea pas este semnarea contractului final
de vanzare-cumparare la notar. Ambele parti trebuie sa ia de la notar cel putin
un exemplar al contractului final de vanzare-cumparare.
Dupa semnarea contractului, cumparatorul se poate
solicita sprijinul pentru schimbarea abonamentelor la utilitati (Electrica,
Romtelecom etc.) de pe numele vanzatorului pe numele cumparatorului, in
calitatea sa de nou proprietar al imobilului.
De regula actele necesare vanzarii
imobilelor sunt urmatoarele:
a. Actul de identitate (B.I., C.I. sau pasaport,
dupa caz), in original si in copie.
b. Certificatul de casatorie, sau sentinta de
divort, in original si in copie (daca este cazul).
c. Actele de proprietate, in original si in
copie. Actul de proprietate poate fi un contract de vanzare-cumparare
autentificat de un notar public, un contract de donatie, un certificat de
mostenitor, o hotarare judecatoreasca, etc.
d. Documentatia cadastrala si incheierea de
intabulare.
e. Extrasul de carte funciara pentru vanzare.
Extrasul se obtine numai de biroul notarial unde se va incheia contractul de
vanzare-cumparare. Extrasul de carte funciara pentru vanzare este valabil 5
zile de la data depunerii, de catre notarul public, a cererii de eliberare, la
Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara.
f. Certificatul fiscal pentru vanzare.
Certificatul fiscal se obtine de la Directia de Impozite si Taxe Locale din
sectorul unde este situat imobilul. Certificatul este valabil 30 de zile de la
data eliberarii.
g. Pentru imobilele care sunt apartamente de
bloc, este necesara si adeverinta eliberata de Asociatia de Proprietari.
Adeverinta dovedeste faptul ca proprietarul imobilului nu are restante la plata
intretinerii (formularul adeverintei se poate obtine de la firma noastra).
Adeverinta se semneaza de presedintele si administratorul blocului, se
stampileaza in trei exemplare originale.
h. Potrivit dispozitiilor Legii nr.372/2005
privind performanta energetica a cladirilor, vanzatorul trebuie sa obtina
certificatul energetic al apartamentului. In vederea obtinerii certificatului
energetic, proprietarul urmeaza sa se adreseze unui auditor atestat in domeniu
si apoi certificatul sa il prezinte cumparatorului la momentul incheierii
contractului de vanzare-cumparare, respectiv a contractului de inchiriere.
Certificatul energetic cuprinde informatii care permit cumparatorilor sa
evalueze performanta energetica a cladirii. Certificatul este insotit de
recomandari de reducere a costurilor, prin imbunatatirea performantei
energetice a cladirii.
Pentru vanzarea apartamentului tau variantele
de plata sunt multiple fiecare dezavantaj aparent pe care il prezinta oricare
dintre acestea, putandu-se transforma intr-un avantaj daca tii cont de
recomandarile specialistilor Ruben
Imobiliare.
Variantele de plata sunt:
· plata
integrala;
· plata
prin credit bancar;
· plata
esalonata, numarul de rate putand sa difere de la un caz la altul.
Avantajul platii
integrale, il reprezinta eliminarea riscului unor intarzieri ulterioare.
Beneficiind de intreaga suma, poti investi in orice moment intr-o afacere sau
intr-o alta proprietate imobiliara, fara nicio constrangere financiara. Varianta
de plata integrala poate fi cash, caz in care vei primi intreaga suma de bani
la notar, in momentul semnarii contractului de vanzare-cumparare sau prin
transfer bancar, ceea ce poate insemna o intarziere de 2-3 zile.
Plata
prin credit bancar, poate duce de exemplu, la
intarzieri de peste o luna pana la primirea sumei de bani, ca in cazul
creditului Prima Casa, intarzieri datorate procesului de aprobare a creditului
si de acordare a finantarii.
Plata
esalonata, un plus decisiv pe care-l poti acorda cumparatorilor
in cadrul procesului de negociere, nu trebuie privita neaparat ca pe un
dezavantaj. Atat plata esalonata cat si plata prin credit bancar iti ofera o
perioada de timp suplimentara pentru a identifica cea mai buna varianta pentru
a-ti investi banii. In cazul in care suma obtinuta o vei reinvesti in achizitia
unei alte proprietati imobiliare, timpul va juca in favoarea ta, pentru ca o
investitie imobiliara necesita in primul rand timp si echilibru.
Atunci cand iti vinzi apartamentul trebuie sa
platesti: impozitul pe tranzactii imobiliare,
comisionul agentiei imobiliare si taxa pentru certificatul de energetic.
In functie de momentul dobandirii
apartamentului si de pretul acestuia tu, in calitate de vanzator, trebuie sa
platesti impozitul pe venituri din tranzactii imobiliare, care se calculeaza
astfel:
Pentru
imobilele dobandite in termen de peste 3 ani pana la data vanzarii:
-2% pana la valoarea de 200.000 de lei
-1%+ 4.000 de lei pentru valori mai mari de
200.000 de lei.
Pentru
imobile dobandite in termen mai mic de 3 ani pana la data vanzarii:
-3% pana la valoarea de 200.000 de lei
-2%+ 6.000 de lei pentru valori mai mari de
200.000 de lei.
De exemplu, daca ai dobandit apartamentul in
urma cu 5 ani si il vinzi acum cu 50.000 de Euro, impozitul pe tranzactii
imobiliare pe care va trebui sa-l platesti va fi:
1% x 50.000 euro + 4.000 lei= aprox. 6.200
lei.
La notar vanzatorul trebuie sa achite
impozitul catre stat aferent veniturilor obtinute din tranzactiile imobiliare.
Impozitul difera in functie de valoarea imobilului si de perioada de la care
acesta a fost dobandit.
Pentru un calcul al impozitului aferent
venitului din tranzactii imobiliare va invitam sa folositi calculatorul
de taxe din sectiunea calculator de taxe notariale.
De regula
exista doua momente la care va puteti primi banii. Un prim moment este acela al
antecontractului cand puteti solicita un avans din pretul de vanzare. Cel de al
doilea moment este la semnarea contractului de vanzare cumparare, cand
cumparatorul trebuie sa va achite intregul pret al imobilului. Predarea-primirea
banilor se poate face in incinta biroului notarial.
Daca cel care
cumpara a obtinut un credit bancar, dumneavoastra va veti incasa restul de bani
(pret total-avans platit) de la banca respectiva, intr-un termen cuprins intre
3 si 5 zile de la momentul semnarii contractului final de vanzare cumparare
(perioada in care se inscrie in cartea funciara dreptul de ipoteca al bancii
asupra imobilului).
Pentru stabilirea pretului corect al
apartamentului tau iti recomandam sa apelezi la serviciile specialistilor Ruben
Imobiliare. Orice metoda alternativa vei folosi iti va oferi un rezultat
nerealist pentru ca un specialist, datorita experientei, a prezentei zi de zi
in piata, folosind mijloace specifice, poate emite o opinie obiectiva,
concretizata intr-o evaluare corecta a apartamentului tau.
Daca alegi totusi varianta "pe cont
propriu" este bine sa tii cont de urmatoarele sfaturi:
· detaseaza-te
de statutul de proprietar, abandoneaza-ti emotiile si trateaza totul ca pe o
afacere. Apartamentul tau nu va fi niciodata mai valoros decat altele similare de
pe piata doar pentru ca tu ai locuit acolo;
· studiaza
piata transformandu-te daca este nevoie in cumparator. Vei putea astfel sa faci
o estimare aproximativa asupra pretului mediu din zona ta. Atentie! Pretul
public nu este acelasi cu pretul de vanzare, deci ia in calcul si marja de
negociere;
· stabileste
un deadline. Vrei sa-ti vinzi apartamentul cat mai repede sau vrei sa astepti
vremuri mai bune? Raspunsul la aceasta intrebare se va reflecta in pretul
apartamentului tau si in facilitatile de plata pe care le vei oferi cumparatorilor.
Esti constient ca toti acesti pasi te vor
costa foarte mult timp, foarte multa munca de cercetare si de informare, iar rezultatul
final este posibil sa nu te satisfaca pe deplin. Poti beneficia de toate
acestea apeland la specialistii Ruben Imobiliare care-ti vor oferi un pachet complet
de servicii adaptat cerintelor tale.
Modalitatile prin care poti face public
anuntul de vanzare sunt multiple, de la varianta cea mai la indemana- anuntarea
familiei, prietenilor, vecinilor, pana la anunturi imobiliare, filme de
prezentare, campanii social media, bannere, etc. Fiecare dintre aceste forme de
publicitate isi pot dovedi eficienta intr-o masura mai mica sau mai mare,
astfel incat niciuna dintre ele nu trebuie exclusa.
Iti recomandam sa apelezi la serviciile
profesionistilor Ruben Imobiliare pentru a beneficia de un pachet complet de
servicii imobiliare, care include si un pachet de promovare personalizat si
adaptat ofertei tale. Astfel, sansele ca apartamentul tau sa iasa din anonimat,
ba mai mult, sa atraga atentia cumparatorilor, vor creste considerabil.
Ti-am enumerat deja cateva din motivele
pentru care apelarea la serviciile specialistilor Ruben Imobiliare ar trebui sa
insemne o obligatie si nu o optiune pentru tine. Cu siguranta ai inca intrebari
privind acest lucru si vom puncta mai jos, pe scurt, avantajele de care
beneficiezi atunci cand alegi serviciile specialistilor nostri.
Alege
vanzarea pe cont propriu atunci cand:
· ai
incredere excesiva in cunostintele tale imobiliare;
· stii
sa stabilesti pretul corect pentru apartamentul tau, bazandu-te numai pe
inspiratie si pe datele din piata actuala;
· stapanesti
la perfectie tehnicile de negociere;
· ai
cunostinte financiar - bancare si juridice dezvoltate;
· experientele
imobiliare cu neprofesionisti te-au coplesit intr-atat incat nu vrei sa mai apelezi
la serviciile unei agentii profesioniste, indiferent daca astfel iti diminuezi
sansele de a-ti vinde apartamentul.
Alege
consilierea specialistilor Ruben Imobiliare:
· pentru
a avea acces la informatii;
· pentru
stabilirea unui pret corect de vanzare a proprietatii tale tinand cont atat de
piata imobiliara actuala cat si de cea anterioara si cea viitoare (estimata);
· pentru
sfaturi imobiliare valoroase si asistenta pe intreaga desfasurare a procesului
de vanzare;
· pentru
a beneficia de un pachet de promovare personalizat si adaptat cerintelor tale;
· pentru
clienti de calitate;
· pentru
a castiga timp, vanzarea realizandu-se in cel mai scurt timp posibil;
· pentru
a castiga bani, obtinand cel mai bun pret pentru apartamentul tau;
· pentru
consiliere post-vanzare cu privire la posibilitatile pe care le ai de a investi
tot in domeniul imobiliar;
· pentru
siguranta tranzactiei imobiliare.
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Inchide