Un complex multifunctional poate fi o solutie
eficienta de dezvoltare pentru marile centre regionale.
Pe pietele dezvoltate,
proiectele imobiliare mixte, ce cuprind cladiri cu functionalitate diferita (de
birouri, retail, hoteliera, rezidentiala) reprezinta, cel putin teoretic, o
solutie practica si eficienta de dezvoltare, mai ales pentru marile aglomerari
urbane. Desi idei au existat, data fiind reticenta de a face investitii de
amploare pe timp de criza, asemenea proiecte sunt putine in România si cuprind
arareori si o componenta rezidentiala. (Un alt obstacol poate fi reprezentat de
disponibilitatea scazuta a terenurilor in marile orase.)
Iata insa ca disiparea
spectrului crizei reaprinde interesul pentru astfel de initiative. Un exemplu
este dat de proprietarii mallului Lotus Center din Oradea, familia Mudura, care
si-a anuntat intentia de a construi un nou proiect imobiliar, mixt de data
aceasta. Acesta va fi amplasat pe (o parte din) platforma fostei fabrici
Înfratirea din Oradea si va atrage o investitie estimata la 60 de milioane de
euro.
Complexul,
desfasurat pe o suprafata de 147.000 de metri patrati, va cuprinde atât o
componenta de retail, cât si spatii rezidentiale si de birouri. În prima faza
de constructie (cu termen de finalizare pentru ultimul trimestru din 2017) va
fi dezvoltat un centru comercial cu o suprafata inchiriabila de 25.000 de metri
patrati si o parcare cu peste 1.000 de locuri. Mixul de chiriasi va fi format
din magazine de fashion, restaurante si spatii de entertainment, inclusiv un
cinematograf cu sase sali. Pe acelasi teren vor fi construite, in faza a doua a
proiectului, si cladiri de birouri, blocuri de apartamente, precum si spatii
adecvate institutiilor publice si bancilor.
Fiind
situate in zone opuse ale orasului – Lotus Center in sud-est, iar noul proiect
in zona central nord-vestica a orasului Oradea –, cele doua centre comerciale
sunt menite sa fie complementare. Lotus Center a fost dezvoltat in anul 2002 si
a trecut de atunci prin mai multe etape de modernizare: in 2006 a fost extins,
in 2008 a fost modernizat si extins, iar in 2011 a fost modernizata zona de entertainment,
iar mixul de chiriasi a fost completat cu branduri internationale. În prezent,
complexul are o suprafata inchiriabila de 40.000 de metri patrati, 1.400 de
locuri de parcare si peste 150 de magazine.
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Inchide